CAROLINE LARSSON

Kategori: COLLEGE 2017-2020

VEGGIE GRILL + LA JOLLA

Maries sista dag (tisdagen den 6e mars) spenderades i La Jolla. Först åkte vi till Veggie Grill för lunch, och det var like gott som alltid. Beställde en morotskaka till efterrätt, och jag kommer aldrig sluta bli amazed at how good it tastes. Efter mat i magen, begav vi oss till La Jolla Cove. Vädret var på våran sida, och det var blå himmel med strålande sol. Varmt var det också. Vattnet var dock jäkligt kallt, haha. Efter några timmar i La Jolla, var det dags att dra sig mot flygplatsen. Tiden med Marie gick så fort, men det var så kul. Längtar redan till sommaren när jag får träffa henne igen.

Om cirka 24h landar Johanna, så det blir det en vända ned till flygplatsen igen. Hon ska vara här i en vecka, så då blir det några dagar sightseeing igen. Mycket av tiden går nog åt att bara catch-up. Det var så länge sedan vi sågs senast.

MARIE IS HERE + WEEKEND IN SAN DIEGO

Min älskade Marie är här! Som jag har saknat henne!

Jag tog mig ned till flygplatsen i fredags (March 2nd), där jag mötte upp Marie efter vi varit ifrån varandra sedan i somras. Vi hämtade upp hyrbilen, och sedan åkte vi till Plant Power Fast Food för middag. Efter det åkte vi hem till mig i San Marcos, och det var så roligt att få visa henne min lägenhet och var jag bor.

På lördagsmorgonen åkte vi ned till mexikanska gränsen, där det ligger en stor outlet. Där strosade vi runt nästan hela dagen. Det är en jättebra outlet som har i stort sett alla affärer man kan tänka sig. Vid 4pm drog vi till San Diego downtown, där vi checkade in på vårt hotell. Vi lyxade till det och bodde by Grand Hyatt, och fick världens finaste rum. Utsikten var to die for. Där vill jag bo igen. Natten spenderades på Omnia nightclub, och vi hade det så roligt.

Söndagen startades med brunch på Café Gratitude i Little Italy. Hands down, ett av mina favoritställen. Vi delade på en burger och pannkakor, och det var så himla gott. Sedan stod lite sightseeing på schemat. Marie har varit i San Diego många gånger förut, så vi hade inte så värst mycket vi ville titta på. Men ett besök till Love statue, samt en sväng ut till Coronado blev det. På vägen hem till San Marcos handlade vi groceries, och åkte till Double Peek för att titta på solnedgången.

FIVE DAYS TO MYSELF

Sedan Jessica åkte hem i lördags har det inte hänt så mycket. Hela söndagen spenderades med att förbereda för mitt tal som jag hade i måndags kväll. Lika jobbigt som sist gång. Gick med ångest hela söndagen och hela måndagen. Det är en sådan otrolig jobbig känsla, och det blir inte bättre. Jag förstår att ju fler tal jag håller, desto lättare kommer det att bli. Men fy, vad jag mår mentalt dåligt av det.

Efter måndagen var över, var jag den lyckligaste tjejen i världen. Talet gick såklart superbra, och jag fick jättefin feedback av min professor. Nu kan jag äntligen andas igen. Tisdagen spenderades i sängen med datorn och läxor.

På tal om något helt annat, DET SNÖADE i tisdags. En aning överdrivet då det var snöblandat regn. Men ändå! Snön nådde hela vägen till södra Kalifornien. Who would've thought?! Självklart kom solen sisådär en halvtimme efteråt, så det försvann direkt. Men det var riktigt coolt att få vara med om.

Idag (torsdag) startad jag dagen på gymmet, och sedan var jag på mitt älskade Trader Joe's för att handla groceries. Resten av dagen gick åt städning. Organiserade mitt rum och städade hela lägenheten. Det är alltid så skönt när det är gjort.

Imorgon kommer äntligen Marie hit, som jag har saknat henne. Hon stannar tills på tisdag, så vi har mycket skojigt inplanerat. Dagen efter hon åker hem kommer Johanna hit och stannar nästan en vecka. Försöker komma på när vi senaste träffades, och det låter helt sjukt, men jag tror det var senast 2011 eller 2012. Så det ska bli riktigt roligt att reunite! Jag har mycket roligheter framöver!

BETTER BUZZ + GOODBYES

Sista dagen med Jessica startades i Hillcrest på Better Buzz. Helt nyöppnat ställe och vi är så kära i denna kedjan. I Point Loma var det pyttelitet, men detta stället var tre våningar. Så cool inredning och allt. Maten var underbar den med. Nytt favoritställe!

Efter frukost bar det av till flygplatsen, där vi sade hej då. Sedan var planen att jag skulle ta tåget hem, men det slutade med att jag tog en Uber, haha. Annars hade jag behövt vänta i San Diego i nästan två timmar, och sedan hade jag missat min anslutning i Oceanside och hade då behövt vänta 40min på nästa tåg. Long story short, jag hade ej varit hemma förrän 4pm. Därav blev det en Uber, och jag kom hem vid noon.

Eftermiddagen ägnades åt att tvätta, chilla, och plugga. Jag ska hålla ett speech på måndag kväll, och även fast det är ett easy topic är det ändå så otroligt mentalt jobbigt. Har svårt att fokusera på något annat än att bara vara nervös. Ska bli så skönt att få det gjort.

Jag har iallafall haft en sådan otrolig vecka. Det har varit så roligt att ha Jessica här. Nu ska jag fokusera på studier de kommande dagarna, för på fredag kommer Marie hit och då får vi fyra hela dagar tillsammans. Längtar så!

A THURSDAY IN CARLSBAD

Torsdagen startades med en rejäl sockerbomb. Vi lagade pannkakor till frukost, och toppade det med cupcake frosting, almond butter, agave syrup, samt färska jordgubbar. Det var så gott, rena drömmen. Efter vi fått smälta maten lite, åkte vi till Carlsbad. Där tittade vi på havet, och strosade runt i Carlsbad Village. På vägen hem åt vi lunch på Veggie Grill, och sedan åkte vi hem. Det var en chill dag och det behövdes. På kvällen blev det bowling, följt av tacomys igen, och vi gjorde även facemasks. Sedan somnade vi rätt tidigt. Ännu en bra dag!

A CHILLY DAY IN LA JOLLA

På tisdag har jag ju inga lektioner, så vi tog en dagstripp till La Jolla. Ett stort måste när man är i San Diego området. Det är så himla fint. Dock var det så otroligt kallt. Det var strålande sol, men riktigt kyligt i luften. Vi spenderade några timmar i La Jolla, tog en massa bilder, kollade på sälarna (sjölejon?) och åt lunch med världens finaste ustikt över La Jolla Cove. Vi hittade även vegansk glass, så självklart kunde jag inte gå förbi utan att köpa, haha. På vägen hem stannade vi på Whole Foods för att köpa allt vi behövde för att göra tacos. Hittade även vegan brownies, och vegan chocolate chip cookie dough så de fick också följa med hem! Vi stannade även en snabbis på San Diego California Temple, vilket är en sådan fantasikt kyrka. Det är en helt otrolig byggnad. Det fick även bli ett stopp på Double Peak, innan vi åkte hem och slängde ihop vår tacos. Medan vi åt tittade vi på White Collar. Det var en riktigt mysig kväll.

SIGHTSEEING IN SAN DIEGO

Söndagen spenderades i San Diego. Startade självklart dagen med frukost på Better Buzz, och sedan bar det av till downtown. Första stoppet var the Love Statue, som jag tycker är så fin. Sedan strosade vi runt i Seaport Village och efter det åkte vi över till Coronado. Vi kollade in stranden, kände på vattnet, gick runt på Hotel del Coronado, och sedan gick vi till Jucie Crafters. Jag köpte en choklad smoothie, och Jessica köpt enågon slags lemon ginger cayenne shot. Riktigt stark var den, och det var så kul (haha) att se på när hon drack den. Efteråt åkte vi till Fashion Valley Mall och strosade runt innan vi åkte hem till hotellet igen.

POOL + SUNSET CLIFFS

Vilken härlig dag vi har haft! Bästa lördagen på länge! Vi startade dagen med en stor frukost på Better Buzz, som nu är mitt nya favoritställe när det kommer till frukost. Jessica tyckte deras kaffe var så gott också. Efter frukost åkte vi tillbaka till hotellet och hängde vid poolen i några timmar. Det var så skönt att bara få slappa och inte göra någoting. Vid 3pm-tiden drog vi till Plant Power Fastfood och köpte mjukglass och burgare. Vi tog med oss maten till Sunset Cliffs, där vi käkade och kollade på den vackra utsikten. Detta är absolut ett av mina favoritställen i San Diego County. Vi stannade där ett bra tag för att ta bilder och titta på solnedgången. Kvällen spenderades i downtown San Diego på en bar med drinkar och god mat.

JESSICA IS HERE!

I fredags (February 16th) hämtade Jessica upp mig efter mattelektionen, och då åkte vi direkt till Hillcrest där vi käkade lunch på Lemonade. Efteråt åkte vi till vårt hotell på Shelter Island i Point Loma och checkade in. Hotellet är så mysigt, och ligger precis vid hamnen. På kvällen satt vi och drack vin och åt en god middag på hotellets restaurang.

HELLO WEEKEND!

Då var helgen äntligen här! Yay! Jag kom hem från min mattelektion för en liten stund sedan, och nu packar jag det sista. Om en stund kommer Jessica och hämtar upp mig och då åker vi ned till San Diego för att spendera helgen där. Är så taggad! Det ska bli så skönt med lite mini-semester och få komma bort. Vi ska chilla lika mycket som vi ska turista. Målet med helgen är att njuta så mycket som möjligt!