CAROLINE LARSSON

Kategori: COLLEGE 2017-2020

SICK & CHILLIN'

Sedan senaste uppdateringen har jag varit sjuk. Jag har haft ett riktigt förkylningsvirus i kroppen, och haft så ont i hals och öron. Var sjuk onsdag-söndag förra veckan, men i förrgår (måndag) mådde jag mycket bättre. Jag har varken ont i halsen eller öronen längre, vilket är skönt. Dock är jag fortfarande snuvig, men är så himla glad över att jag slapp hosta. Det är det värsta jag vet. Men nu går det åt rätt håll iallafall!

Igår, tisdag, satt jag i sängen hela dagen. Kroppen är fortfarande trött efter att ha varit sjuk, så jag försöker ta det så lugnt som möjligt. Pratade med Marie över snapchat i stort sett hela dagen (som vi gör varje dag, haha) och så fick jag en massa skol-relaterade saker gjorda. Alltid skönt att kunna få bocka av min 'to do list' och samtidigt jobba i förväg.

På fredag kommer Jessica hit på besök och stannar i en vecka. Det ska bli så roligt! Vi ska bo i San Diego kommande fredag-måndag, vilket jag verkligen ser framemot. Jag älskar att bo på hotell. Nästa vecka kommer bli så kul!

SUMMER WEATHER IN WINTER

Då var vi halvvägs genom vecka tre! Tiden rullar på.

Allt skolrelaterat går jättebra. Jag känner att jag faktiskt har ett liv denna termin, och det är så skönt. Vädret är på topp och det är mellan 25-30 grader. Har legat vid poolen några dagar och det är så skönt att få en ordentlig dos av D-vitamin.

I fredags var det frat-party i Escondido, vilket var så kul. Lördagen spenderades med skandinaverna och brännboll stod på schemat. Jag var riktig dålig, och hoppas mitt lag får en rematch snart. Roligt var det iallafall!

Nu är det ny vecka igen, och jag har börjat känna min lite halvt sjuk. Hade ordentligt ont i halsen imorse (onsdag) när jag vaknade och känt mig trött i kroppen hela dagen. Mentalt är jag pigg, men fysiskt känns det riktigt tungt. Har laddat med citron, ingefära, c-vitamin och en massa bladgrönsaker. Vitaminbrist har jag iallafall inte, haha. Hoppas jag kan ta mig igenom detta. Vila och mycket näringsrik mat står på schemat resten av veckan!

FIRST WEEK OF SPRING SEMESTER

Vårterminen är här! Denna vecka har känts så lång. Jag vet inte om det är för att jag har ett schema som gör jag att jag är ledig rätt mycket, vilket resulterar i att jag får mer tid för annat. I vilket fall som helst, älskar jag det! Att endast gå i skolan måndagar och onsdagar är det bästa någonsin. Ja, måndagkvällar samt onsdagkvällar är riktigt jobbiga men att få vara ledig så många dagar i veckan är underbart.

Under veckan var jag på min första CSUSM basketball game, vilket var jätteroligt. Vi vann 65-58 mot Sonoma State. Längtar till nästa basketball game, och även till när alla baseball games drar igång. I lördags blev det middag samt bio med Beatrice. Vi såg 'Maze Runner: The Death Cure', och den var riktigt bra. Söndagen spenderades dagen med mina roomies, Hanna och Isabella, på stranden i Carlsbad. Det var nästan 30 grader så vi njöt riktigt ordentligt!

FIRST RAINFALL OF THE YEAR

Sedan jag och mamma kom hem från Temecula hängde vi runt San Marcos och underhöll oss. Vi har hunnit med att gå på bio två gånger. Första gången såg vi The Greatest Showman, och den rekommenderar jag verkligen. Riktigt bra film. Andra gången blev det Jumanji i 4DX. Det var så kul att få en massa specialeffekter, som att stolarna rörde sig eller att det blåste på oss. Det kändes ibland som att man själv var i filmen. Sedan har vi hunnit med att äta massvis med god mat, och även glass från Creamistry. Det är alltid en rolig upplevelese för någon som aldrig varit där. De gör glass med liquid nitrogen och man får se hela processen. Vi har även treated us med pedikyrer. En tripp till IKEA har vi också hunnit med. Jag fick med mig en massa fryst mat hem, samt en godispåse.

Mamma åkte hem igår (måndag) och nu är det less than två veckor innan skolan drar igång igen. Jag ska hålla mig hemma, och bara ta det lugnt. Ska även börja studera inför de två kurser jag vill tenta av under våren. Idag (tisdag) har det regnat heeeeela dagen, och det kommer säkert regna imorgon också. Det är bra, vi behöver regn. Det är också en bra excuse att få stanna inne och mysa framför datorn då, hehe.

TEMECULA: DAY 2

Vi var uppe två timmar innan solen gick upp. Fick inte många timmars sömn, men jag var alldeles för taggad för att vara trött. En timme senare var vi på plats på Vinemeda Winery, där vi alla skulle samlas. Jag och mamma hade helt spontant bokat in oss på en hot air balloon ride vid sunrise, och detta var något av det bästa jag någonsin gjort. Strax efter 7am, lyfte vi från marken och gav oss upp på virka 400 meters höjd. Fick en helt otrolig överblick/utiskt över vackra Temecula. Det coolaste var nog däremot att se andra luftballonger runt omkring oss. När vi landat, blev vi bjudna på frukost och deras egna vin. Våran pilot flyger luftballong på morgonen, och gör vin på eftermiddagen.

Efter frukost, drog vi tillbaka till hotellet. Vi packade ihop oss, och checkade ut. Sedan spenderade vi några timmar på deras spa. Mamma hade en behandling inbokad, och jag loungade vid poolen. Att få besöka Temecula var jätteroligt, och jag vill så gärna hit igen. Gärna när det är rätt säsong nästa gång!

TEMECULA: DAY 1

Jag är så positivt överraskad av Temecula! Jag hade ju sett bilder och så sedan innan, men det var verkligen så mysigt. Temecula ligger 35 minuter norr om San Marcos. Temecula är ett wine country och det påminde mig så mycket om Napa Valley uppe i NorCal. Det var vineyards och wineries överallt. Vi började med att utforska Old Town Temecula, och det kändes som att vi gick runt i Texas. Riktigt coolt!

Efter Old Town checkade vi på vårt hotell, Carter Estate. Bodde i bungalows, och hade en patio på baksidan som var connected till deras vineyard. Vi spenderade några timmar vid poolen, och sedan drog vi på wine tasting på South Coast Winery. Detta var min första wine tasting och det var så roligt att få testa på. Jag är rätt picky med mitt vin, och gillar nästan endast Chardonnay, men det var en rolig upplevelse!

Kvällen spenderades med solnedgång från vår patio, middag på hotellet, och sedan ett varmt bubbelbad innan jag kröp ned i sängen. Vilken härlig dag!

SANTA MONICA & HOME BOUND

Nyår spenderades i Santa Monica detta år! Vi började dagen med att ta en cykeltur ned till Venice Beach. Det var så himla foggy, men det stoppade inte oss. Nere i Venice blev det frukost och sedan vände vi och cyklade tillbaka igen. Jättekul att få hyra cyklar, istället för att bara köra runt med bilne hela tiden. Efteråt blev det lite shopping på 3rd Street Promenade. Kvällen spenderades med nyårsmiddag på True Food Kitchen, och tolvslaget firades vid Santa Monica Pier. Helt sjukt att 2018 redan är här!

Första dagen av 2018, spenderades mestadels i bilen. Det var dags att ta sig hemåt. Vi tog det långsamt ner till San Marcos, och stannade på ett flertal ställen. Ett av dem var Point Vicente Lighthouse. Det var fortfarande massvis av dimma, men vi kunde se fyren ändå. Riktigt fint ställe. Efteråt körde vi igenom Long Beach och stannade för tidig middag på Fashion Island Mall i NewPort. Ett utav våra favoritställen. Vi var hemma i San Marcos igen runt 6pm, och då var vi båda riktigt trötta. Det är konstigt det här med att man blir trött utav att ha semester, haha. Nu ska vi chilla i några dagar och sedan drar vi till en vingård i Temecula. Äntligen ska jag få gå på vinprovning! Wiiihoo!

DAYTRIP TO MALIBU & CALABASAS

Rubriken säger sig själv! Vi drog till Malibu och Calabasas för en dag. Jag har åkt igenom Malibu förut, men aldrig riktigt stannat. Så denna gång brunchade vi på Malibu Farm, och njöt sedan av den vackra utsikten från piren. Var även nere på stranden och kände på vattnet, och hade jag haft bikini med mig hade jag absolut tagit mig ett snabbt dopp. Så pass skönt var det! Efter Malibu körde vi upp i bergen mot Calabasas. En helt ny upplevelse! Vi körde runt och kollade in lite hus, och sedan strosade runt The Commons at Calabasas. Det var en riktigt bra dag!

THE CITY OF ANGELS

Jag har sedan tidigare varit i LA två gånger, och aldrig riktigt tyckt det varit sådär coolt som alla verkar tycka. Jag har mest tyckt det varit nice att få se Walk of Fame, Santa Monica Pier, Hollywood, Beverley Hills, och allt det där man "ska" se. Men jag har aldrig riktigt fattat tycker för själva staden. Den är väldigt smutsig och sliten, och så utspridd. Men denna gång såg jag LA i ett annat ljus. Vi bodde i Beverely Hills denna gång, på ett jättebra hotell, och denna gång hade vi även tillgång till bil. Efter denna tripp känner jag mig mycket mer öppen till LA, det är absolut inte min favoritstad, men jag gillar den väldigt mycket mer än vad jag gjorde innan.

Dagarna spenderades med lite olika aktiviteter. Var såklart på The Grove, då det är ett av mina favoritställen. Det är så mysigt med alla butiker och restauranger, och nu med all Christmas decor var det tusen gånger så mysigt. Vi körde igenom Dowtown LA och det var nytt för oss båda, och det var en upplevelse i sig, haha. Vilket gytter det är där, så himla grötigt med alla bilar. Det tog nästan 45min in och 45min ut, haha.

Vi spenderade en av våra mornar med att besöka Runyon Canyon för att få en utsikt över hela Los Angeles. Det var verkligen så fint. Efteråt besökte vi även Hollywood skylten, då vi ej gjorde det sist gång. En eftermiddag spenderades på Rodeo Drive. Det är alltid kul att strosa runt där och titta på alla dyra butiker. Sedan åkte vi och besökte UCLA. Det låg väldigt nära vårt hotell, så jag ville gärna ta en promenad genom campus. Det var verkligen jättefint!

TWO DAYS IN PASADENA

Vi anledde i Pasadena någon gång på eftermiddagen, och efter vi checkat in begav vi oss för att utforska resortet. Det var väldigt stort, så de hade mycket att utforska. På kvällen åt vi god middag på hotellet. Nästa dag åkte vi till Downtown Pasadena/Old Pasadena. Där blev det en lunch på Urth Café, och sedan strosade vi runt på Pasadenas gator en stund. Riktigt varmt var det också, södra Kaliforninen verkar få en värmebölja dagarna framöver. Jag klagar ej!