CAROLINE LARSSON

Kategori: COLLEGE 2017-2020

PITSTOP IN NEWPORT BEACH

Tuesday, August 15th.

Vi landade på OAK vid 4pm men var ej ifrån flygplatsen förrän 6:30pm. Det tog en stund igenom customs men det som tog längst tid var att stå och vänta på att vårt luggage skulle komma. Alltså det var helt sjukt. Det gick så otroligt långsamt. När vi väl fått alla våra väskor tog vi the shuttle till the rental car place där vi hämtade upp våran hyrbil. Sedan åkte vi direkt hem till min gamla värdfamilj för att hämta mina prylar. Även fast de inte var hemma så var det så roligt att få vara där igen. Sprang runt som ett litet barn i en candy store, haha. När vi packat bilen åkte vi mot Walnut Creek där vi tog in på ett hotell. Somnade gjorde vi direkt.

Wednesday, August 16th.

Vi var uppe med tuppen. Redan 4am. En timme senare satt vi i bilen på väg söderut. Vi båda var så jetlaggade. Körde enda ned till Newport Beach där vi tog in på Holiday Inn. Klockan var runt 3pm, så vi fick några soltimmar vid poolen. Riktigt skönt. Sedan beställde vi mat via Postmates appen, vilket jag nu är helt kär i. Beställde mat från Cafe Gratitude och det var lika gott som vanligt. Sedan tittade vi på solnedgången nere vid hamnen. Det var så roligt att få vara i Newport igen.

Thursday, August 17th.

Jag vaknade vid 5am och då var mamma redan uppe och höll igång. Det bästa som finns är att vakna tidigt på morgonen. Igår slocknade vi både runt 9:30pm så det är inte konstigt att man vaknar så tidigt. The jetlag is real, haha. Vid 6:30am öppnade frukosten och då hängde vi på låset. Tog det lugnt och njöt riktigt ordentligt. Sedan packade vi ihop oss, checkade ut och körde ner till Balboa Blvd för att få se Newport stranden och piren igen. Nästan två och ett halvt år sedan sist. Next thing som stod på schemat var att åka till Fashion Island Mall i Newport. Det var dags för lite shopping, med andra ord! Jag är väl ingen stor-shoppare direkt men ibland tycker jag att det är riktigt kul att springa runt på köpcentrum och... köpa saker... haha. Idag var en sådan dag!

Efter Fashion Island tog vi Highway 1 down to Laguna Beach. Ingen av oss har varit här förut så det var så roligt. Alla städer utmed kusten i Kalifornien är så fina, haha. Med the ocean and the palm trees. Det är magiskt. I Laguna Beach besökte vi Shaw's Cove, vilket var riktigt mysigt. Vi stannade endast en liten stund för att lite bilder och kolla läget. Sedan fortsatte vi vår resa till San Marcos. Det ligger endast ca en timme sydöst om Laguna Beach. Kom till vårt LakeHouse hotell i San Marcos runt 5pm. Ligger precis vid San Marcos Lake och det är så vackert. Kvällen spenderades med poolhäng.

MOVING BACK TO CALIFORNIA

The day is finally here!

Just nu sitter jag och mamma vid vår gate och väntar på att få board our plane. Vi har en layover på några timmar i Gatwick innan vi flyger till Oakland. Ankommer till Oakland runt 4pm, California time. Då ska vi hämta ut vår hyrbil samt hämta mina flyttlådor hos min second family. Det ska bli så roligt att få komma "hem" igen och se huset. Det är helt sjukt att det endast var 4 månader sedan jag var där. It feels like a lifetime ago. Sommaren har gått så fort, men samtidigt känns det som att jag har varit på svensk mark mycket längre än så. Anyway, sedan har jag bestämt att det blir Chipotle for dinner, hehe. Som jag har saknat det!

Time to board the plane! Later gators!