CAROLINE LARSSON

HELLO WEEKEND!

Jag är så himla glad att det är helg. Det har inte varit en jobbig arbetsvecka alls, utan det har varit en riktigt mysig vecka med Haley och Jack. Jag börjar ta vara på tiden mer och mer med dem eftersom vi börjar närma oss slutet på mitt äventyr här. Även fast jobbveckan har flytit på bra så är jag ändå taggad på ledighet. Har inga direkta planer utan ska bara slappa. Det ska bli väldigt skönt.

A WEEKEND IN VIRGINIA

Ja, då var jag tillbaka in the bay again. Helgen gick fort men samtidigt kändes det som att jag var där längre än endast två hela dagar. Större delen av helgen bestod av att jag och Sebastian spelade World of Warcraft (don't judge us). Men vi spenderade även mycket tid men hans Vive som han köpte i julas. HTC Vive är ett virtual reality headset. Det var så otroligt coolt och man kan inte beskriva hur det känns. Man måste få uppleva det själv.

Ett av spelen vi spelade heter Raw Data och jag kan erkänna att jag fick en panik/anxiety attack under mitt första mission. Jag bröt i hop totalt. Kort förklarat ska man döda robotar som attackerar en och det är så jäkla obehagligt. Jag kunde inte koppla att det bara var på låtsas eftersom det hela känns so verkligt. Så ja, det gick inge vidare för mig. Jag trodde att jag skulle dö på riktigt. Sebastian fick sig ett gott skratt iallafall.

På söndagen var vi produktiva och vi begav oss ut in the daylight. Vi åkte till Virginia Beach, där vi tog en promenad längs the boardwalk. Vi gick även ned på stranden och kände på vattnet. Det var ju såklart iskallt. Det var riktigt kul att få se VA Beach denna gång, då sist gång jag var och hälsade på hann vi inte med det. På vägen hem stannade vi på Trader Joe's för att köpa ingredienser så vi kunde laga vegansk pizza till middag.

Nu är jag hemma igen och jobb står på schemat imorgon. Det är alltid skönt att få komma bort lite men samtidigt är det alltid lika skönt att få komma hem till vardagen igen. Nu under veckan kommer även jag och min host mom sätta oss ned för att försöka hitta familjens nästa au pair. Skrämmande men spännande!

VIRGINIA BOUND

Veckan har varit seg. Jag är så trött och tror jag har något virus i kroppen. Känns som att jag skulle kunna somna när som helst, var som helst. Mycket märkligt. Jag har alltså inte tränat alls den här veckan, vilket resulterat i att jag känt mig ännu segare. Men nu är veckan över och det är äntligen helg.

Om det inte räckte med att jag kom hem från Florida för cirka tio dagar sedan, så ska jag nu iväg igen. Det blir östkusten igen! Denna gång ska jag till Virginia, för att hälsa på Sebastian igen. Mitt flyg går 12:50pm så jag ska åka till flygplatsen om en liten stund. Landar runt midnatt, east coast time. Är tillbaka i East Bay på måndag igen, så nu tar jag långhelg. Yay!

BACK TO WORK

En hel arbetsvecka har rullat förbi. Fort har det gått också. Barnens skola har dragit igång och jag har samma schema som i höstas. Arbetar alltså morgon (7am-8am) och sedan eftermiddag (2pm/3pm-6pm). Aktiviteter har blivit inplanerade och eftermiddagarna är fullspäckade. Haley kör vidare med piano, gymnastik, acting och singing men har även börjat med tap. Det tycker hon är riktigt roligt och spännande. Jackson har äntligen fått börja gå på Tae Kwan Doe igen, det tycker han väl är sådär. Men vi alla vet att han innerst inne gillar det. I torsdags fick han sitt green stripe, vilket han var väldigt glad över.

Nu är det fredag och jag tar helg. Familjen åker till Tahoe så det kommer bli tyst och skönt hemma i huset (haha). Jag har inga direkta planer utan ska smågreja med lite saker som behövs göras, men annars ska jag bara ta denna helg till att lata mig riktigt ordentligt. Mycket sömn står på schemat iallafall. Lite glass hade inte suttit fel det heller... det är ju fredag trots allt!

GOOD BYE MARIE

Då var dagen kommen. Den 5e januari. Marie är färdig med sitt au pair år och sitter nu på flygplanet hem mot Sverige. Jag saknar henne redan. Det kommer bli så tomt. Mina bästa vän är inte längre här. Hon har nya äventyr som väntar henne och jag är så glad för hennes skull. Vi kommer såklart att ses till sommaren efter jag kommit hem. Men just nu känns det riktigt långt dit.

FLORIDA: DAY 10

Måndagen den 2e januari. Dags för hemfärd. Självklart tråkigt att säga hejdå till mamma men jag tycker det skulle bli lite skönt att få komma hem. Borta bra, men hemma bäst. Jag är så glad och tacksam att jag trivs så pass bra i San Francisco att jag ser framemot att komma hem dit igen.

Flygresan gick bra. Flög från Fort Lauderdale. Var tvungen att göra ett "tech stop" i Phoenix, Arizona, vilket gjorde att jag blev två timmar försenad. Var både trött och hungrig när jag landade.

Nu är det bara att packa upp, tvätta och komma in i rutinerna igen. Jobb står på schemat redan imorgon, då barnens skola drar igång.

FLORIDA: DAY 9

Första januari, 2017. Vad säger man? Nytt år, nya möjligheter?

Frukost på hotellet. Saknar den redan. Vegan pankares och avocado toast. Himmelskt gott. Det var dags att lämna The Confidante hotell för att dra oss upp till Fort Lauderdale för en sista natt innan hemfärd.

Fort Lauderdale var riktigt mysigt med alla sina kanaler. Mycket vatten, fina hus och stora motorbåtar. Åt en god middag på The Cheesecake Factory. Det var ett bra avslut på en riktigt riktigt bra resa.

FLORIDA: DAY 8

Checkade ut från vårt hotell och flyttade på oss till Mid Beach för att spendera nyårsnatten på The Confidante hotell. Väldigt fint hotell som låg precis vid stranden. Vår balkongutsikt var to die for. Åt en riktigt god frukost på Bird & Bone, som är en av restaurangerna på hotellet. Fick vegan pankares och avokad toast. Jag var så nöjd. Efter vi var mätta och belåtna blev det strandhäng i några timmar.

På kvällen efter vi fixat iordning oss blev det nyårsmiddag med god mat, drinkar och bubbel. Sedan blev det barhäng och fireworks på South Beach vis tolvslaget.