CAROLINE LARSSON

FEBRUARY 20TH - 26TH

COLLEGE ACCEPTANCE LETTER

Jag har inte skrivit så mycket om min ansökan till college, då jag har försökt att ligga lite lågt med det. Men ibörjan av januari var alla dokument inskickade och för två veckor sedan fick jag ett mail, which said that I have been accepted to Cal State San Marcos. Jag tror inte någon kan förstå min lycka och hur mycket detta faktiskt betyder för mig. Jag är så glad!

I augusti flyttar jag alltså till San Marcos, som ligger strax norröver San Diego i Kalifornien, där jag kommer att studera Bussines Administration med en inriktning/fördjupning i Finance. Ibörjan av april åker jag och mamma till San Diego, både för semester men även för att kolla in skolan samt området. Jag ser framemot detta så himla mycket!

SUNDAY FUNDAY W/ EMMA

Då var man hemma in the bay again! Mitt flyg från San Diego gick redan vid 6am så jag var hemma runt 10am. Kändes riktigt skönt. Fick tvättat och grejat lite. Det var så kul att få se vad som hänt under veckan with our remodel. I köket hänger nu skåpen på väggarna och luckorna kommer senare i veckan. Golvet är mörkare och jättefint. Snart är det färdigt. Efter lunch hämtade jag upp Emma och vi åkte då till Diablo Rock Gym i Concord för lite klättring. Riktigt roligt!

SAN DIEGO: DAY 6

Regnigt och blåsigt har det varit i San Diego idag. Detta har resulterat i att jag legat i sängen hela dagen. Började titta på SKAM och hann igenom alla tre säsonger. Fick även unnat mig lite room service. Imorgon ska vädret också vara dåligt så jag får la se vad jag hittar på då. Sovmorgon blir det iallafall... hehe.

SAN DIEGO: DAY 5

Ännu en dag vid poolen. Jag försöker att soak up så mycket vitamin D as possible innan det är dags att åka hem. När jag kände mig trött på solen satte jag på mig träningskläderna och tog en power walk till Ralph's grocery store. Lyssnade på Alex och Sigges podcast i lurarna så trettio minuters promenad till affären flög förbi. På vägen hem plockade jag upp Chipotle samt tog en detour till the unconditional surrender statue igen för att få en bild med blå himmel.

SAN DIEGO: DAY 4

Sol, sol och mera sol. Hängde vid poolen hela dagen. Sedan låg jag invirad i mina lakan och tittade på film. Åt en jättegod lunch från Cafe Gratitude som jag köpte med mig igår för att ha idag. Det var någon slags burger sandwich med roasted yams, så himla gott.

SAN DIEGO: DAY 3

Vaknade upp till ett gloomy San Diego. Lite sådär småkyligt och grå himmel. Segade på hotellrummet ett tag under förmiddagen innan jag begav mig ut på upptäcksfärd. Promenade längs vattnet och gick förbi Waterfront Park samt USS Midway Museum. Valde att inte gå in men stod en stund utanför och beundrade det från utsidan. Hade allt varit fräckt att få gå ombord på båten, men det får bli en annan gång. Precis vid USS Midway Museum ligger the unconditinal surrender statue, som jag väldigt gärna ville se. Jag kanske till och med går tillbaka dit en annan dag när det är blå himmel bara för att få en riktigt bra bild. Jag har så svårt att gilla bilderna jag tar när det är grå tråkig himmel.

Fortsatte min promenad längs vattnet och gick igenom Seaport Village. Det var riktigt mysigt. Sedan blev det en till sväng till Ralp's grocery store för att köpa lite frukt samt godis. Det är ju Valentine's Day trots allt. Vid denna tid började även vädret spricka upp och den blåa himlen kom tillbaka och solen värmde riktigt skönt. Jag käkade en lunch på Chipotle (såklart) och på väg hem stannade jag på Cafe Gratitude och köpte med mig en shake.

Väl hemma på hotellet igen hoppade jag i mjukiskläder och slängde mig i sängen med godis och spenderade resten av kvällen framför några avsnitt av The O.C. Jag njuter som bara den, ska ni veta.

SAN DIEGO: DAY 2

Idag har jag inte tagit många steg, kan jag säger er. Vaknade klockan 7am, segade i sängen, käkade frukost samt spelade World of Warcraft. Två timmar senare gick jag ned till poolen och där blev jag kvar ett bra tag. Vid lunchtid gick jag upp på rummet för att hämta min sushi och sedan slappade jag vid poolen i några timmar till. När jag inte orkade med solen mer blev det lite träning och sedan spenderades kvällen med pastamiddag samt många avsnitt av The O.C. Riktigt bra slappardag.

SAN DIEGO: DAY 1

San Diego, I love you. Vilken bra dag jag har haft! Dock började den väldigt tidigt. Väckarklockan ringde vid 5am och då var det bara att stiga upp för att dra till flygplatsen. Det var däremot skönt att ta ett så pass tidigt flyg eftersom jag då kom till San Diego tidigt. Landade runt 9:30am och var på hotellet strax efter 10am. Bor i Little Italy och hotellet är jättefint. Rummt har kök, vilket jag verkligen ville ha då jag inte ville (eller har råd) att äta restaurangmat i en hel vecka. Haha.

Drog direkt ut för att utforska vad San Diego. Började med att strosa runt i Little Italy. Litet, men mysigt. San Diego känns väldigt rent när man går runt och byggnaderna är fina. Stannade på Cafe Gratitude, which is a completely plantbased restaurant. Lyxade till det med pannkakslunch med världens godaste coconut whipped cream. Kommer definitivt gå hit igen.

Fortsatte sedan min upptäcksfärd med att gå ned till Gaslamp Quarter and walked along 5th Avenue. Längs vägen fann jag en marknad som jag kollade in och efter det blev det grocery shopping at Ralph's. Tog det rätt lugnt resten av kvällen. Jag var trött efter att ha gått upp så tidigt samt från all the walking from the day. Lagade pasta till middag och myste framför tv:n. Det kommer bli mycket pasta denna vecka eftersom jag inte har ätit det sedan innan our remodeling started.

HEADING TO SoCal

Min lördag var riktigt bra. Solen sken när jag vaknade runt 9:30am. Med mina träningskläder på begav jag mig ut i det fina fina vädret. Först blev det en frukost på Vitality Bowls i Lafayette. Lite lördagslyx, men också för att nu har vi inte inte ens ett temporary kitchen hemma. Detta betyder att det blir take away eller restaurangbesök tills vi får tillbaka det. Jag klagar inte!

Sedan blev det en 7km hike runt the lake. Det var så otroligt skönt och jag kunde gå i bara t-shirt. På grund av allt regn som varit var det dock väldigt lerigt, men det gick bra ändå. Efteråt åkte jag och köpte sushi till lunch och sedan bar jag mig av hemåt för att packa ihop mig för San Diego.

Runt 5pm tog jag mitt pick och pack för att ta BART:en till SFO Airport. Nu sitter jag i sängen på ett utav Hyatt Regency Airport Hotel's hotellrum, där jag ska spendera natten då jag har ett tidigt flyg ned till värmen imorgon. Jag är så taggad!