CAROLINE LARSSON

BYE DADDY

Pappa och stepmom åkte hem idag. Även min hostmom's mom lämnade och åkte hem till the east coast. Jag arbetade alltså som vanligt. På eftermiddagen var det "swim meet", vilket betyder att our country club's swim team möter ett annat swim team från någonannanstans. Usually sker detta på lördagar, men denna gång förekom det på en onsdag så då var det min uppgift att fixa allt. Men så organiserad som jag är så var det lätt som en plätt. Min hostmom mötte upp oss at the pool vid 6pm och då fick jag sluta för dagen. Eftersom Marie lämnade för Chicago samt San Diego igår så kändes det rätt tomt helt plötsligt, då vi brukar hänga on a daily basis. Istället åkte jag hem och chillade i mitt rum.

NO WORK + VA DE VI

Behövde knappt arbeta idag heller. Hjälpte till på morgonen och sedan med middagen. Workout och diverse ärenden uträttades under dagen. På kvällen mötte jag upp pappa och stepmom för middag på min favorite resraurant i Walnut Creek. Va De Vi. Det var dock svårt att äta veganskt, men lite sallad, sparris och french fries gick ner i magen iallafall. Detta blev även en "avskedsmiddag" för pappa och stepmom, då deras flyg tillbaka hem till Sverige lyfter imorgon eftermiddag.

JUNE 20TH - 24TH

Monday, June 20th

Jag fick sleep in, vilket var riktigt skönt. Min hostmom sade att hon kunde ta hand om allt, då hon var ledig från jobbet. Min dag startade alltså rätt sent - men jag kände att jag förtjänade att få dega lite. När jag väl dragit mig ur sängen, begav jag mig ut på en springtur. Sedan satt jag på min MacBook helade dagen = typical Caroline. Hängde med Marie på kvällen.

Tuesday, June 21st

Arbeta som vanligt. Under min lediga tid blev det löpning. Eftermiddagen spenderades vid poolen, eftersom barnen har swimteam. Marie kom också till poolen med ett av sina värdbarn. Det var riktigt trevligt. Blir alltid roligare att få lite sällskap än att sitta där helt själv.

Efter swim hade Jack tennis. Mycket aktiviteter hela tiden. Så typiskt amerikanskt. Efteråt blev det middag hemma.

Jag hängde på mitt rum hela kvällen med min dator och bara chillade. Skönt var det.

Wednesday, June 22nd

Arbetade som vanligt. På kvällen kom min hostmom's mom hit från the east coast. Detta betyder alltid att mitt schema blir lättare medan hon är här. Efter jag slutat åkte jag en sväng till Walnut Creek och gick lite i affärer. Sedan var tanken att jag och Stina skulle träffas på Lafayette Reservoir för en promenad men när vi väl kom dit var det rätt kyligt samt blåsigt. Istället åkte vi hem till henne en stund. Där fick jag lite svenskt veganskt lösgodis och jag var på Cloud 9, haha. Sedan blev det hem och sova för min del.

Thursday, June 23rd

Jag var hemma hela dagen och arbetade knappt. Hjälpte till på morgonen och gjorde sedan middag vid 5pm. Under dagen tog jag mig en löptur i kvarteret följt av en två timmars power nap. I'm not going to lie, jag slöade absolut bort min dag.

På kvällen träffade jag pappa och min stepmom för middag i Walnut Creek. Efteråt blev det sjävklart en efterrätt på Cream.

Friday, June 24th

Jag var ledig nästan hela dagen. Arbetade morgonen och spenderade sedan hela dagen med dad and stepmom vid Lake Anza. Det enda jag behövde arbeta sedan var att göra middag till barnen vid 5pm. Riktigt chill dag, inga klagomål från mig inte. På kvällen blev det middag i Lafayette på Postino och det var väldigt mysigt. Dit vill jag gå tillbaka.

SF WEEKEND WITH THE SWEDES

Lördagen bestod utav en massa sightseeing. Vi åt frukost på Bellini och sedan strosade vi runt i China Town. Tog oss till Coit Tower, men då det var en timmes kö kändes det lite ovärt - även om utsikten är oslagbar. Lombard Street blev nästa stopp och sedan en promenad ner till Fisherman's Wharf samt Pier 39. Vädret var helt perfekt så att promenera runt staden var riktigt härligt. Vi hade tänkt att ta en cable car tillbaka till Union Square, men även där var det lång väntan så det blev en Uber istället.

Efter en välbehövlig powernap, gav jag mig ut på stan för att leta upp Lululemon. Där köpte jag nya träningskläder inför vårt cykeläventyr under morgondagen. Sedan mötte jag upp pappa och min stepmom på The Cheesecake Factory. Riktigt mysigt då vi fick ett bord ute på terassen precis vid glaset, så vi fick en fin utsikt över Union Square. Jag beställde in en vegansk avocado toast som var riktigt god.

Vi var nog hemma på hotellet redan runt 9pm. Jag fixade mig, slängde på mig klänning samt klackar och begav mig sedan ut i city igen. Dansade loss på DNA Lounge fram till 4am med bästa sällskapet som vanligt.

Söndagen startades redan vid 7:30am. Då var det bara att slänga på sog träningskläderna och möta upp pappa och stepmom nere i lobbyn. Vi gick till mitt favorit brunch ställe, Honey Honey Cafe & Crepery, där vi är frukost. Sedan åkte vi cable car från Powell Street till Fisherman's Wharf, detta var första gången för mig så det var riktigt roligt. Väl i Fisherman's Wharf hyrde vi cyklar och tog oss över Golden Gate Bridge till Sausilito. Vilken upplevelse det var! I Sausilito blev det lunch och sedan tog vi färjan tillbaka till San Francisco. Efter en dusch och powernap, begav vi oss ut på stan igen för att äta middag. Sedan var det dags för mig att ta BART:en hem till East Bay igen, efter en riktigt rolig helg i city.

HELLO DADDY DEAREST

Fredagen den 17e juni. Droppade Jack på hans sports camp och sedan åkte jag och Haley till Starbucks för frukost. Efter jag droppat henne en timme senare åkte jag till min nya favorite trail, där jag sprang 5km. Hann inte med mera än en dusch innan det var dags att hämta upp barnen igen. Vi tog med oss lunch till Marie, och sedan lekte våra värdbarn ihop ett bra tag. Det blev en väldigt chill eftermiddag. Jag och Marie låg i soffan, haha.

Vid 4pm åkte vi hem. Då min hostmom är förkyld var hon redan hemma så jag behövde bara slänga ihop en snabb middag till barnen och sedan fick jag sluta. Marie kom hem till mig för att hänga med mig medan jag packade för en city weekend. Why? Jo, för min pappa samt stepmom landade på SFO idag. Nu ska de vara här i två veckor och det ska bli så kul.

Marie körde mig till BART, bästa vännen som hon är. Tog tåget in till San Franscico och kunde checka in på mitt hotell även fast pappa och stepmom inte var på plats än. De satt i köer från flygplatsen, så typiskt. När de väl lyckats ta sig fram begav vi oss ut på middag på en italiensk restaurang runt Union Square. Det var så otroligt roligt att få träffa dem, var ju nästan tio månader sedan sist. Mysig middag blev det och sedan blev det sängen som gällde.

FIRST WEEK OF CAMPS

Idag är det torsdag (June 16th) och första veckan av camps är nästan helt avklarad. Det har gått riktigt bra, må jag säga.

I måndags var jag i stort sett helt ledig, då min hostmom var ledig från jobbet och ville då spendera tid med sina barn. Jag följde med på morgonen för drop off at the camps så jag skulle veta vart jag skulle droppa samt hämta barnen resten av veckan. Sedan var jag som sagt ledig hela dagen, dock spenderades den med en massa tvätt och andra måsten.

Tisdagen arbetade jag sammanlagt 12,5h. Lämnade av Jackson vid hans sports camp vid 9am och tog sedan Haley till parken. Där gungade vi båda två och pratade i en halvtimme innan det var dags för henne att åka till sitt camp. Sedan var jag ledig i cirka 1,5h. Hämtade upp Jackson vid noon och tog honom till the country club pool där Haley hade swim team. Stina och hennes lilla hostkid på tre år joinade oss, så vi roade oss vid poolen i cirka tre timmar. Då jag arbetade kväll kom både Marie och Stina över för att hålla mig sällskap - snälla som de är - vi chillade och tittade på tv.

onsdagen stod jag helt utan jobb. Det var min hostmom's birthday så hon tog ledigt från sitt arbete och ville därför såklart spendera dagen med barnen. Jag åkte till the kickboxing, vilket var så underbart. Fick så otroligt mycket kärlek och uppskattning av tränarna när jag kom dit, då jag endast varit där cirka en gång de senaste två månaderna. Efteråt åkte jag till Lafayette Reservoir för en 7km hike. Sedan blev det chill hemma framför ett avsnitt av American Horror Story medan jag åt min lunch. Jag åkte och tvätta min bil, vilket var riktigt behövligt och sedan hämtade jag upp Marie för att åka tillsammans till Sunvalley Mall. Strosade i butiker en stund och fick med mig lite casual everyday dresses inför sommaren. Kvällen spenderades hemma i Maries säng där vi kollade in boende inför Seattle, som vi ska besöka i mitten av July.

Sommaren kommer nog flyta på utan större problem. Jag har varit stressad över hur många timmar jag kommer behöva arbeta under sommaren, då mina dagar är mycket längre. Men efter ha fått "test kört" denna vecka så ska jag verkligen inte klaga. När barnen inte är på camps, hänger vi endast vid poolen - vilket inte är jobbigt för fem öre.

LAKE ANZA + SUNDAY BBQ

På söndagsförmiddagen åkte jag, Marie, Stina samt Emily till Lake Anza för att spendera några timmar på stranden. Detta är vårt nya favoritställe att hänga på för att sola och bada. Vi hade med oss lite frukt så det blev en liten picnic också.

Vid 2:30pm åkte vi hem då jag och Stina skulle samlas hemma hos Stina för middag med våra hostfamilies. Det bjöds på en mexikansk tacos/fajitas. Fast även vegetariska samt vegansk alternativ så både jag och Stina var riktigt nöjda. Kvällen var riktigt mysig.

PARTY FRIDAY + CHILL SATURDAY

Fredag (June 10th). Haley's sista dag i first grade. Jackson slutade på onsdagen innan, vilket betydde att jag arbetade hela dagen. Dagen började med att barnens grandma kom för att gå med ner till Haley's skola, där de skulle fira Haley's birthday. Hon fyller egentligen July 2nd men eftersom det är under summer break så firar dem de i skolan innan. Grandma höll i högläsning inför klassen medan jag och Jackson tittade på.

Efter åkte jag och Jackson till Marie's house för att ha en playdate med hennes hostkods, Toby and Robbie. De roade sig och hade riktigt roligt. Det är så kul att de leker så bra tillsammans. Strax innan 12pm var det dax för oss att dra oss för att hämta upp Haley från school. Vi åkte hem för att äta lunch och chilla. Sedan blev det swim team at the pool.

När min hostmom kom hem åkte de alla till de country club för middag. Jag lagade då middag till mig själv och tog sedan en power nap innan Marie och Sin kom. Vi drack drinkar medan vi fixade oss för en utekväll i San Francisco. Och oj, så kul vi hade. Jag valde att vara sober, men hade minst lika roligt ändå. Vi dansade på The Factory som aldrig förr och somnade sedan gott i min säng runt 5am på lördagsmorgonen.

Lördagen började med frukost i solen och sedan åkte jag och Marie för att köpa donuts, handla på Trader Joe's samt Safeway innan vi åkte hem till mig igen för att äta lunch och chilla framför några avsnitt av Hawaii 5-0.

Eftermiddagen spenderades med Stina i Walnut Creek. När hon kom hem från Sverige hade Norweigian tappat bort hennes bagage så Stina har stått helt utan kläder och dylikt sedan dess. Därför blev det en tripp till Walnut Creek för att inhandla det mest nödvändigaste. På väg hem till mig köpte vi med oss Chipotle. När Stina åkte hem, kom Marie för att sova över. Jag var så otroligt trött så jag somnade säkert runt 10:30pm.