CAROLINE LARSSON

SEATTLE DAY 3/4

Marie's kompis släppte av oss vid färjan runt 8:45am på söndagsmorgonen. Vi tog alltså färjan över till Seattle, vilket var en upplevelse i sig. Väl inne i city gick vi direkt till mitt och Emily's hotell för att checka in. Både jag och Emily hade en extra natt i Seattle, medan både Sin och Marie hade bokat flyg hem på söndagskvällen.

Vi lämnade vårt baggage på hotellet och sedan bar det av mot Space Needle där vi köpte biljetter för att åka upp i tornet. Då det är en populär turistattraktion, fick vi inte tid förrän 1pm så under tiden gick vi till Kerry Park samt att vi kollade in BITE food market.

Efter Space Needle tog vi oss ner till Pike Place Market för att se Original Starbucks, the farmers market samt the Gum walll. Sedan var vi klara med vår sightseeing så då blev det en walk till närmaste sovuenir shop där det inhandlades lite småprylar. Jag fick med mig en Seattle keps, key chain, vykort till mormor samt en world map.

Käkade en snabb lunch på Chipotle innan vi gick till hotellet för att vila lite. Sedan vid 4pm var det dags för Sin och Marie att ta tåget till flygplatsen. Jag och Emily följde dem till Westlake Station, där vi vinkade av dem. Eftersom vi var så trötta tog vi en två timmars powernap i världens skönaste hotellsängar. Hotel W, they know how to do it.

Vi vaknade upp som nya männsikor (haha) och begav oss ut på stan för att strosa i butiker. Då klockan var efter 7pm var de flesta ställen stängda men ett besök på Nordstrom Rack samt Forever 21 var inte helt fel. Efteråt blev det middag nere vid Pike Place Market på en italiensk restaurang. Jag lyckades få dem att slänga ihop en vegansk pasta rätt, så jag var alltså riktigt nöjd.

Sedan var det bums hem i sängen på hotellet och vi båda somnade någon gång strax innan 11pm, helt utmattade och redo för en lång natt med sömn.