CAROLINE LARSSON

FLORIDA: DAY 7

Dagsutflykt till Jupiter stod på schemat. Jag har inte så många bilder att bjuda på, då jag glömmer att ta bilder när jag håller på med min Go Pro. Och sen blir det tvärtom. Så jobbigt, haha.

FLORIDA: DAY 6

Spenderade dagen på Miami Beach. Käkade frukost på ett av cafeerna på Ocean Drive och sedan hängde vi på stranden i några timmar. Det var så skönt att få känna sand mellan tårna igen. Och att få bada i havet och känna allt saltvatten. Det har jag saknat!

Sightsade runt på Miami Beach på eftermiddagen och drog oss senare till Bay Side för middag. Jag hade googlat fram Manna Life Food som är en helt vegansk restaurang. Fick en jättegod falafel bowl with rice, en cocoa shake och någon god choklad efterrätt. Så gott var det!

FLORIDA: DAY 5

Åt frukost och checkade ut från vårt hotell i Key West. Tog bilen runt i staden för att få lite mer sightseeing innan vi skulle köra norröver igen. Tog oss till Southernmost Point, som då ska vara den mest sydligaste punkten i USA. Kollade även in lite stränder och körde bara allmänt runt för att se oss omkring. Efter en lunch på Subway började vi dra oss upp mot Miami.

Vi valde att spendera första kvällen i Miami på hotellet, då vi kände oss för trötta för att gå runt i city. Var på gymmet och beställde sedan pizza till hotellrummet. Mysigt.

FLORIDA: DAY 4

Började dagen rätt tidigt. Cirka tre timmar skulle det ta ned till Key West, och det gjorde det också. Det var en jättefin körsträcka ned, mycket vatten och fina vyer att titta på. Riktigt fräckt att få se och ta del utav.

Väl i Key West checkade in på vårt hotell. Sedan blev det häng vid poolen. Solen stekte och det var så skönt att bara få ligga där and slak up some vitamin D. Senare på kvällen tog vi en shuttle bus från hotellet till Mallory Square för att titta på solnedgången. Efter det blev det att gå runt på Duval Street och sedan middag. Jag hämtade min middag från The Cafe, som är för det mesta en helt vegetarisk restaurang. Mycket vegansk mat hade de att bjuda på!

När vi kom tillbaka till hotellet blev det ett kvällsdopp i poolen. Kan ju erkänna att man kände sig väldigt frusen efter det, så en varm dusch behövdes innan man gick och lade sig.

FLORIDA: DAY 3

Måndagen den 26e december. Vi hämtade upp vår hyrbil och sedan lämnade vi Orlando bakom oss. Körde mot Tampa och sedan ned hela västra kuststräckan av Florida. Vilka vyer!

På vägen ned kollade vi in lite olika stränder/områden. Strax söder om Fort Myers stannade vi på Miromar Outlets där vi gick runt en stund. Vårt mål var Key West men då körsträckan är väldigt lång (och p.g.a att vi stannade så ofta) valde vi att ta in på hotell i Homestedh, som ligger tre timmar norr om Key West.

FLORIDA: DAY 2

Dagen jag sett framemot så länge. Att få gå på Universal Studios i Orlando. Vi valde att köpa the park hopper tickets så vi även skulle få se Islands of Adventure parken. Åh, vad roligt det var! Universal hade byggt upp New York, San Francisco samt Hollywood. Många likadana attraktioner från Universal Studios i Hollywood, men även många nya.

Diagon Alley var det absolut bästa. Det var som att få komma in i Harry Potter världen på riktigt. Det roliga är att jag är väl inget direkt Harry Potter fan överhuvudtaget men tycker detta är så coolt. Från King Cross Station kunde man ta Hogwarts Express till Harry potter världens. Så ballt!

Vi spenderade ungefär tio timmar i parken, då hade vi i stort sett åkt alla åkattraktioner. Dock hann vi inte med några shower eller sådant, men vi var nöjda ändå.

FLORIDA: DAY 1

Efter att ha flugit hela natten var jag rätt trött när jag landade i Orlando på julaftonsmorgonen. Flyget var ungefär 90min försenat. Däremot hade jag kunnat sova nästan hela flygresan. Möttes av värme och luftfuktighet. Fick hela tiden påminna mig om att det var julafton för det kändes verkligen inte som det.

Först på schemat stod Epcot Center. Checkade in på hotellet och sedan tog vi en Uber direkt till the theme park. Epcot Center var riktigt fräckt. Man gick igenom en massa olika länder som de hade byggt upp. Ännu coolare var det ju att i varje land arbetade det människor som kom just från det landet. Så i Italien var det en massa italienare och i Norge norrmän. I Norge kunde man även köpa svenskt godis. Dyrt var det dock.

En annan del av Epcot Center är framtidsinspirerad samt väldigt rymdinriktat. De hade riktigt coola åkattraktioner. Efter en middag på AppleBee's var man trött så det blev bums i säng. Slocknade direkt gjorde man också.

FLORIDA NEXT!

Lätt arbetsvecka. Arbetade i stort sett hela måndagen, var ledig på tisdagen samt arbetade tre timmar onsdag eftermiddag.

Igår (torsdag) frågade min host mom om jag kunde hjälpa till med att wrap christmas presents, då hon inte riktigt haft tid med det. Så jag satt i några timmar under torsdagen och fixade det. Sedan arbetade jag mellan 2pm - 11pm. Tog barnen med till Dollar Tree där de fick välja varsin leksak och sedan åkte vi till Yogurt Shack för lite frozen yogurt. Jag och Jackson åt vegansk yogurt, riktigt god var den. Sedan åkte vi hem och käkade pizza till middag. Då kom min hostmom med mina julklappar, som hon ville att jag skulle öppna eftersom vi inte kommer fira jul tillsammans detta år. Jag fick en jättemysig off-the-shoulder tröja, ett halsband, en clutch samt fickpengar. Jag och barnen avslutade kvällen med att mysa i min säng och titta på Home Alone 3 medan the parents samt grandma and grandpa åt middag ute.

Klockan är nu 7pm och det är äntligen fredag. Imorse vid 8am körde jag barnen till hotellet där grandma and grandpa is staying. Sedan blev det kickboxning och efter det körde alla christmas presents till min host dad's föräldrar i Marin, där de ska fira jul i år. Efter det sprang jag ett annat ärende för min host mom och sedan arbetade jag i tre timmar. Om cirka en och en halv timme ska jag ta BART:en till San Francisco International Airport. Nu är det äntligen dags för min efterlängtade resa till Florida. Det ska bli så roligt att få se vad denna stat har att erbjuda och jag ser så mycket framemot att fira både jul och nyår med min mamma. Jag är tillbaka in the bay again den 2e januari. God jul och gott nytt år på er allesammans!

POINT REYES + POLK STREET

Lördagsmorgonen startade redan klockan 7am, då väckarklockan ringde. Jag låg och drog mig en stund innan jag klädde mig varmt och åt frukost. Sedan begav jag mig till Marie's house där jag äntligen fick träffa hennes föräldrar. Åh, vad goa de är! Jag och Marie tog hennes föräldrar till Point Reyes Lighthouse. Vi var ju där för två veckor sedan, men då var vi där vid solnedgången samt att vädret var aningen sämre. Nu fick vi istället strålande sol and a clear blue sky. Vi var tillbaka in our part of the bay runt 3pm och då åkte jag hem och spenderade resten av eftermiddagen med musik, YouTube och lite annat smått och gott. Vid 9pm kom Marie och en timme senare tog vi Uber in till San Francisco för en utekväll. Natten spenderades på olika bare på Polk Street. Detta var min och Marie's last night out together innan hon åker hem, vi hade verkligen så roligt!

Söndagen var riktigt oproduktiv. Det mest produktiva jag gjort idag var att få upp detta inlägg. Jag och Marie lämnade sängen en gång för att åka och köpa Chipotle, annars låg vi i sängen fram till 5:30pm då hon åkte hem. Jag fortsatte mitt mysande i sängen hela kvällen famför THE O.C.

GINGERBREAD HOUSE + CHRISTMAS PRESENTS

Kul som hänt i veckan var att igår var jag och Marie på 'Fantastic Beasts and Where To Find Them'. Både jag och Marie var så förvirrade genom första halvan av filmen, men i överlag var det en riktigt bra film.

Något mindre kul som hänt denna vecka är att jag hjälpt Marie packa. Nu börjar det dra ihop sig och 5e januari är inte långt borta. Det kommer bli tomt när Marie åker hem. Hennes föräldrar kom igår så nu ska de vara här i två veckor. Det ska bli riktigt roligt att få träffa dem, men det hela känns väldigt bittersweet. Min älskade Marie...

Barnen och jag byggde och dekorerade pepparkakshus i tisdags eftermiddag. Jag stod mestadels för självaste bygget och sedan fick de fri hand att dekorera precis som de ville. Detta var jättekul och det tyckte dem med.

Fixat julklappar till barnen har jag även hunnit med under veckan! När jag var på SWEA Christmas Fair för två veckor sedan köpte jag två tröjor. En gul till Haley med en dalahäst på och en blå till Jackson med runskrifter på. Jag var även och köpte bath bombs på Lush, då det är något som de verkligen tycker om just nu. En Marabou mjölkchoklad ska de också få att dela på.

Veckan är över och nu har barnen officiellt gått på winter break. Idag var det minimum day så Jack hämtades redan vid 11:30am och sedan hämtade vi Haley vid 12:20pm. Vi käkade lunch tillsammans och sedan åkte de till Tahoe. Klockan är endast 1:20pm så jag fick en väldigt chill fredag. Nu ska jag bege mig ut för att uträtta lite ärenden och sedan ska resten av kvällen spenderas hemma med mys framför tv:n eller datorn.